Monday, November 5, 2012

TURUN NAIK !!


Haiii u olllsssss, selamat pagi Malaysia...dan Assalamualaikum....

Amboiiii mak, pagi2 rajin lak berblog yer...apa kehel rajin sgt ni...xpernah hayat aku berblog pagi buta ni...heheheh...selalunya rutin aku setiap pagi, g cari makanan utk isi dalam tong perut ni....then makan depan pc sambil layan drama ADAM & HAWA sebelum start wat keje....Hari ni lain sikit yer tuan2 puan2...sebabnya, semalam aku tak boleh tido....lepas tidokan my boy..aku solat n kemas baju sekolah budak2 ni....then iron baju keja...pastu baring atas katil nak nengok tv..sekali en suami bukak PS II dia...ceh...elok sgtla dua beranak tu....si kakak duk main tab...si bapak duk main games...dua2 lepak atas tilam bawah depan tv...habis mak ni nak tgk apa!!???!!??? huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Jadi...bila dah hangin tu, aku bangunla membawa diri ke tingkat bawah....bukak astro n jeng jeng jeng....ADAM HAWA baru start la....apa lagi, santai gitu atas sofa layan....niat di hati nak layan pagi esok kat opis sambil makan pagi...tp semangat nak tgk abg Aron tu tinggi sgt....terpaksalah layan jugak,,,,tgh feel melayan drama...sekali si kakak trn dgn botol susunya....( emmmm cari aku la tu....dorang ni mana leh tido kalau mama takde kat atas...) sekali...' mama, nah!!??!!..dihulurnya tab kat aku...'nape?? tanya aku...' ntahla, takleh bukak dah tab ni....???lisya jawab, sambil garu2 kepala....bila aku bukak tgk...' hah!! xde bateri la.....oooo bila tab dah xde bateri baru bg kat mama ek,,,,,bertuah betul kakak ni tau!! dahla..duk sini mama nak tgk tv lu.'!!!!..heheeh ...dudukla lisya baring kat sebelah ni....teman aku tgk adam hawa..mungkin bosan tgu aku nak naik bilik...lisya tertido merengkok atas sofa tu.....sian kakak!! jadi, tinggallah aku melayan sampai tamat.....dah habis drama br naik tido kat atas.....sejak dua menjak ni, susah sangat aku nak lelap....xtau la kenapa...!!

adam hawa....awwwww!!

bila dah naik bilik tu, mata terkelip kelip...nak berborak manja..en suami syok sgt layan games...jd nak tak nak lelaplah wahai mata.......hahaha melaluknya story ni...sebenarnya nak update sal turun naik berat badan....pompuan kan...kalau dah membebel tu semua benda di hangkutnya....citer sal berat badan ni..aku pun poning pale...sebelum ni berat aku dah turun 8kg dah...dari dot dot ke dot dot...so tup tap tup tap..eh eh dia naik lak 2kg....apa jenis badan la ni...cpeat naik n susah turun..hahahhaha...sebelum ni pantang letih sikit, mulalah berat turun sikit2...tp sejak adik kuar wad ni, dia lalu sgt makan,,,n akibatnya dia kurang nyusu...that's why kot aku lalu makan n xtrn2 berat ..mungkinkah sebab adik xbg sokongan kat aku macam sebelum ni...hahahhah boleh tak salahkan am??!!?? hahhahha senget!! sian adik....tp takpelah aku cuba la kawal sebelum jd lebih parah...takut beb,,,kalau dah gemuk pasni guane!!agak2 suami aku syg aku lg ke tak !!....pernah jugak aku dengan muka gedik g tanya my hubby " 'yanggg.. kalo syg gemuk sikit abg sayang syg lagi takkkkk????' knowingla hubby aku gane kan, of coz laa dia xkan jawab "ishhhhh.... mesti laa abg sayang awak.... awakla intan payung abg..gemuk dari syanie pun awak tetap cantik di mata abg tauuuuuu'!!! sehabis2 baik pun dia akan jawab " em tgkla gane nt"!! cissss!! sungguh hampas kelapa!!!.tu memang laa jawapan selamat !! agak2 nak bergurau kang nnt ada yg makan pelempang!!... tapi apa ko giler nak lempang suami sendiri...doseee besarrr tau!!! hahahah!! so aku just pukul2 manja ajer laa... but still, aku tau, dia tetap syg aku..sebab dia tak suka aku kurus sgt...kuikukuikk...kan kan kan!!hahahah

.... .Oleh itu...sebelum sekian terima kasih, aku nak update sikitla dinner semalam....semalam tekak rasa nak makan tomyam ayam dan ikan celup tepung....balik keje tu terus masuk dapur memasak....kebetulan adik laki aku pun ada...jadi klentang klentong jadilah menu seperti yang di bawah...alhamdulillah licin semuanya....

tomyam ayam...tanpa perencah ok!! nyumy....

ikan celup tepung....tepung serbaguna NONA...


sekian....terima kasih.....


No comments:

Post a Comment