Tuesday, September 18, 2012

Refresh Blog...

Assalamualaikum, selamat tengahari dan salam 1Malaysia...

Lamanya aku xupdate blog..berbulan2 lamanya...rasa-rasa tahun 2012 berapa kerat sgt je citer aku hupdate kat blog ni...kenapa??? ape cer??? emmm semuanya sebab malas, sibuk dan lain2 alasan yg xlogik dek akal....hahahahha....so selama berbulan2 aku diam menyepi macam2 kejadian, story morry, majlis dan apa jua keadaan dah berlaku dalam hidup...kalau diikutkan diari 2012, tiap2 hari ada benda baru dan macam2 situasi aku lalui bersama suami n anak2 tercinta...Sebut sal anak2 ni...macam2 dah si kakak n si adik ni boleh buat...nak citer sal anak, setahun pun tak habis...tp utk refresh blog bolehla hupdate sikit2...

Encik Suami


firstnya citer sal en suami... beliau semakin sihat dan semakin sibuk di ofisnya....Bulan Ramadhan ke Bulan Syawal ke, sama je gan bulan2 selainnya...sibuknya kalau nak dibanding gan PM rasanya beliau lagi sibuk...kalau nak diberi Anugerah Khidmat Cemerlang...mmg beliau layak utk terima...ish ish ish....bertuah aku dapat suami workholic ni...heheheheh...sampai 8kg trn berat aku sebab urus anak2 beliau yg sangat aktif dan hiper itu...TQ papa coz make me slim without ubat2 kurus...hahahahhaah...(memuji dalam kiasan)....hahahahahhaha... Tq jugak sebab sanggup berpenat lelah dari pg ke malam utk bg yg terbaik pada kami...walaupun aku ni asyik makan hati berulam jantung sebab selalu kena stay sorg2 kat umah...tp jauh di sudut hati aku, aku amat berterima kasih pada beliau kerana menjadi suami yg bertanggungjawab pada keluarga..walaupun beliau penat bekerja, beliau tidak pernah bersunggut utk bawa anak2 berhibur di hujung minggu...tq so much en suami....setiap manusia ada kekurangannya...tp pada aku kekurangannya aku terima dgn adanya kelebihan pada diri aku...begitulah sebaliknya, kekuranganku ditampung dengan kelebihannya...itulah JODOH....hanya yang terbaik utk hambanya...tiada yg sempurna di dunia melainkan DIA YANG ESA....I Love U my love...


Nur Aliesya Qaiysara

Okey, Now citer sal si kakak a.k.a isya...kakak skang da 3tahun 2 bulan 18 hari...very bijak dan sgt banyak mulut...pot pet pot pet....macam yg kami nak, lisya sgt suka bercakap n bercakap..dulu selalu tanya "bila la kakak leh cakap macam budak lain"...tp skang selalu je ckp, "kakak leh diam tak???"....hahahhahaha...suka sgt ada dia...balik sekolah dia akan citer dia makan apa, main apa, gaduh gan sapa...sapa marah dia....tettttt!!! hah bab merepot no.1,,,so kepada teacher lisya, jgn berani cubit yer....Then, kakak ni sgt suka merajuk...(mcm i ler) hahahhaha....xkena sikit terus muncung...hahahahah...tp nak suh dia senyum senang je...kena puji elok2 lembut2...nnt okla...em seorang kanak2 yg tak suka pakai gaun..kalau nak pakai gaun boleh...tp kena sabar n puji lebih2 sikit...suka pada seluar n baju kurung...sangat suka menyanyi...menari dan sgt suka main lukis2 dan masak2.. semakin besar kakak, semakin cerdik lak dia...biasala kan, perkembangan otak kanak2....syukur alhamdulillah, kakak membesar dengan baik dan sgt comel....harap2 kakak jadi muslimah yg solehah dan anak yg taat pd mama n papa.....banyak lg citer sal kakak ni...tp xlarat mama nak karang ni....


Muhammad Amsyar Hakim

Baby boy ni nama manjanya adik am...umur 1 tahun 25 hari.. dah pandai berjalan di usia 11 bulan...very sensitif baby...manja kededek mengalahkan ubi keledek...hahahahah....rasanya adik manja sebab adik still menyusu gan mama....alhamdulillah...lepas adik demam seminggu bulan lepas, susu mama bertambah dan bertambah...yg peliknya adik akan minum susu formula hanya di taska...tp kalau ada gan mama, dia takkan minum...kalau minum pun setakat 1-2 oz sahaja!!....so macamne xmanja!! berkepit je kejenya...juga semakin bijak dan dah pandai bergurau....dapur mama dah tukar corak dah...semua kabinet dapur da ada aksesori baru...sebab adik suka sgt duk kat dapur (kemana mama ada, disitu la dia ada)....smpaikan, mama g toilet pun dia akan tunggu ketuk2 pintu toilet tu dengan iringan tangisan yg shahdu.....oh my little boy!!...kdg2 ada gak rasa nak marah kat am ni...tp tulah, kalau dah namanya ibu ni, tgk mata anak pun xjd nak marah...kalau marah pun, xsampai seminit dua dah peluk balik....harap sgt adik membesar dengan sihat dan bijak macam kakak...setiap pagi, lepas antar am g taska, aku tak lepas berdoa agar Tuhan jagakan anak2ku dan beri keselesaan pd mereka berdua sebagaimana mereka bersama aku...cuma 1 la hobi adik yg xberapa nak cun n hensem..nak tau apa!!!!...huhahahaha.. adik ni suka sgt gigit orang...(test gigi gamaknya)...xkirala sapa, kalau dia rasa kat mulut dia ada yg berisi isi  spesis cam kulit manusia tu, dia akan gigit sekuatnya....mangsa yg paling teruk didera oleh adik sudah semestinya aku...kedua kakak....ketiga baru papa...hai la hero ni....mcm2....


hahahahahah tula serba sedikit refresh aku anak beranak...Syawal 2012 tahun ni kami berempat bertemakan warna meroon...alhamdulillah happy sambut Aidilfitri bersama keluarga tersayang...walaupun tak lama di kampung halaman, tp kenangan beraya tetap kukuh di ingatan...semoga Syawal tahun depan lebih bermakna!!



sekian...wassalam....

No comments:

Post a Comment