Tuesday, March 29, 2011

Tolongla Sembuh wahai Badan.....

huhuhuh dah 2 minggu aku batuk...mula2 serangan demam, pastu batuk sekali gan selsema....bila dah ok sikit datang pulak sakit badan....terus jadi demam urat...satu badan lenguh2....huhuhu agaknya baby dalam perut hero kot....pelik sgt peelnya gan time peknen kat si kakak dulu....huhuhu....dah 3 malam jugak aku tak dapat tido dengan amannya kerana kesakitan tekak akibat batuk.....huhuhuh...betul org kata time peknen ni kena banyak bersabar...banyak dugaan Allah turunkan utk uji kita....dahla bawak bawak perut, tambah pulak dengan sakit bertimpa-timpa lak tu...apa2 pun aku harus tabah...harus kuat demi anak dalam rahim ni...

Macam-macam petua aku dengar utk legakan sakit tekak n batuk....ada yang suh :

1) makan lemon+madu
2) makan madu+air suam
3) minum susu kambing
4) makan aiskrim cup utk legakan perit tekak
5) sapu kapur+limau nipis
6) minum air coke
7) minum air panas berterusan

aihhhhhh....pelik2....aku dah try macam2 tp tak jugak sembuh....doc bagi antibiotik n ubat batuk..pun sama...masih tak lega2....huhuh tekanannya gini....bila siang boleh dikawal2 batuk,,tp bila malam mmg teruk sgt...smpaikan doctor andaikan aku ada jgkitan H1N1....try buat ujian darah...mmg ada jangkitan tp tak terukla, sekadar tak cukup antibiotik je....Apa yg penting, kenala hadapi setabah-tabahnya...huhuh chayok2!

3 comments:

  1. Tabahkan hati ya. Banyak bersabar. Minum banyak air suam :)

    ReplyDelete
  2. akhirnya ubat Homepathi menyembuhkan penyakitku...tq homepathi...heheh

    ReplyDelete