Tuesday, May 17, 2011

Keje Baru, Semangat Baru......

Assalamualaikum....

Salam 1 Malaysia...cewahhh...al-maklumla semangat baru katakan..emmm aku sekarang sudah berpijak di bumi Lembaga Promosi Kesihatan Malaysia....tanah baru yang perlu aku pijak bermula 16 Mei 2011...heheheh...minggu ni merupakan minggu pertama aku mula bekerja...mula2 masuk opis tu terkedu gak sebab aku org pertama yg dtg lapor diri....auuwww malu benor....tp masuk jelah...alang2 dah smapai kan....lepas tu macam2 borang aku kena isi termasukla borang masa masuk opis...kat sini kita diharuskan utk menyenaraikan kesemua bulan dengan WP berapa kita nak masuk...dari bulan Jan hingga Disember 2011....so nak tak nak aku pun senaraikanlah...habis2 pun aku ambik WP2 je...cuma utk bulan ogos, aku dinasihatkan oleh kerani pentadbiran agar memilih WP 1..maklumlah bulan Ramadhan,,.,,wahh tak lama dah kan nak pose,,,mean tak lama jugakla aku nak bersalin...waaaa takutnyaaaaaa.....

Then,apabila dah isi banyak2 borang yang mmg perlu aku isi, aku dibawa berjumpa dengan Ketua Pengurus Bahagian Khidmat Pengurusan....Nice sgt orgnya...hehehe...then aku dibawa ke Bahagian yang mana disitula aku ditempatkan utk menjalankan tugas nnt...hehhe Bahagian Perancangan dan Penilaian Program....emmm tp syg bos n peg ramai takde...yelah mesti ramai yg apply cuti kan sekali gan Wesak Day...jadinya nak tak nak pasrah jelah....bila dah ada tempat duduk, macam biasala perkara pertama yg aku buat ialah chek email MOH....cewahhh masih ingat MOH tu yg tak tahan...takdelah...sekadar utk mengantar emeil penghargaan utk semua kakitangan kat sana,,,,sebab last day ari tu tak smepat jumpa semua...

Kat sini suasana agak lain sikit la..mgkin sebab aku masih baru...adalah sikit shy-shy cat org kata...hahahahaha..kafe pun masih belum aku kenal...so bawakla bekal utk mengisi perut...apalagi nak citer ek...emm sal Parking oklah...kat sini parking luas sgt..kat bawah ada kat depan bangunan pun ada,...aku memilih utk letak My SPHLK di depan bangunan je..senang nak chaw pukul 5....maklumla kena merempit nak jemput si kakak lisya lak...huhhu.

Buat masa ni aku tidak diberi apa2 tugasan lagi...tunggu jumpa bos n CEO dulu kot...so dukla mengadap internet ni...sib baik dapat access FB gan blog ni...hilang la sikit kebosanan tu...heheheh

Sekian je....amin....

No comments:

Post a Comment