Thursday, August 11, 2011

Hari Terakhir Di Ofis sebelum Cuti Bersalin...

Assalamualaikum..

Hari ni genaplah usia kandunganku 37 minggu....waaaaaa ada lagi 3 mgu utk teruskan...n kalau baby dengar kata, hanya beberapa hari je lagi,...hehehheh. Aku start packing barang2 nak balik kampung sejak ari minggu lepas lagi, dari hal pakaian ku yg masih peknen hinggalah pakaian ku dalam pantang...tu tak masuk lagi baju lisya...dari baju harian, g ke baju tido...pastu kena lak tmbg2 baju jalan, kot2la mamatok nak bawak g jalan2...pastu baju raya...tu hal baru bab baju..tak masuk lagi kosmetik, n barang2 mainan lisya n keperluan dia like susu, pampers, botol2....huuuuuuuuu...siap buat list tu yg tak tahan...dah setel tu...kenala chek set baby lak...tp yang baby tak wisau..dah lama aku setelkan..tunggu angkat masuk bonet je...sebab brg baby semua baru2...cuma topup yg perkakas kakak lisya je..so senangla...yg lamanya bab aku n lisyala....kena pikir dulu apa yg kena n nak digunakan bila dah kat kg,,,,huhuhuhu susah gak jadi mak ni...jadi bapak lak senang....start enjin keta n drive blahhhhh smpai ke kg...baju2 dia semua kita dah packing...tunggu nanti kat kg la dia akan ngomel if tak bawak balik apa yg dia nak pakai..huhhuhuh.....

hahhaa kuatnya aku membebel...kihkihkih...so lepas dari ari minggu tu aku mulalah membasuh setiap ari sebab tak nak tinggal banyak baju kotor kat umah....n then semalam yg last packing..orang kata sentuhan terakhir..kuang3....sumbat itu ..sumbat ini...akhirnya jam 10malam bila papa dah balik berbuka gan staf opis dia....papa pun sumbatla semua brg2 tu dalam badan Si Putih....wkakakaka....punyalah banyaknya....siap papa tanya lagi...takde ke brg2 yang blh tinggal dulu n abg leh bawak balik nnt dekat raya...jawapannya...takde yang...semua brg ada kepentingan sendiri...wakakaka....betul apa...set baby nak tggal pun,,,kang aku bersalin esok...semua nak guna...bj aku lagilah....barang kakak lagi lagi laaaa....so hahaha kita angkut masuk semua la ye kawan2...heheheh......senang bila angkut masuk semalam...time sahur takdela jiran nampak kita ni cam nak pindah umah...wakakaka....

Then pagi ni kul 630 kami dah turun umah...pastikan semua kemas dan tertutup rapi...ari ni aku yg harus n wajib g antar big boss n anak boss yg pompuan tu...kehkehkeh.. maklumlahhh si putih itu aku yang punya....kihkihkih...tu pun sebab petang ni kami dah nak blahhh terus tanpa singgah rumah dah...so nak senangkan n jimatkan masa, kami bawak terusla semua brg2...after ofis hour hanya g punggut bos n anak bos je...kihkih...nampaknya hari ni kami berbuka di jalanan la yer tuan puan....

Nak kabarnya, aku di ofis ari ni tak tahu nak setelkan apa...pagi meeting SKT...then sambung lak gan ceramah agama ustaz yang hensem like Imam Muda tu...kihkihkih...anyway, alhamdulillah, dapat gak setelkan beberapa pembayaran kat NGO hari ni....bab kata K.NOR(kwn opis) laku betul jual....hehhe maklumlah pape hal aku kena print kat bilik dia...so sikit2 tel order suh letak set pembayaran...kihkihih...lawak lak rasa...gan haru birunya jadi print kertas...aduiii yg penting aku dapat tolong k.nor...sian dia...dapat peg bawahan dia yg sarat...kejap je dapat tolong dia...lepas tu cuti lak...huhuh sorry ek k.nor..lepas naik cuti ni sy akan bayar balik hutang piutang 'masa' sy yg tertangguh 3 bulan ni....huhuhhu .... 

Tp yang aku takutkan ari ni lak aku sembelit..so tadi terpaksa masuk toilet lama kemain....so lepas dari tu....kontraksi tu dtg lagi...dan lagi....dahla tgh syok tgk ustaz...hehehe...mesej kat hubby aku..tanya gane ni...kang terberanak dalam keta...dia ckp kita tawakal je...cakap gan anak baik2 suh sabar dulu...if pagi esok dia nak jugak kuar....ohhh kamiiii sgt2 relakannya.....itulah kisah serba sedikit ragam nak balik kg....hehehhe...

Tu jelah...penat dah nak taip...apa yag kuharapkan...moga2 kawan2 yang membaca blog ni dapat mendoakan kesejahteraan dan dipermudahkan segala urusan bersalin ku...amin amin.....

-THE END- 

2 comments:

  1. Cantiknya form tulisan blog Efa :)


    www.cintanurnasim.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. tq kak long...ingat sapa tadi...selidik pnya selidik...long upernya,....hehehe

    ReplyDelete